Ordinul nr. 1738/2015 privind aprobarea termenelor pentru soluţionarea cererilor care au ca obiect furnizareaserviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şiPublicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate În vigoare de la 01 ianuarie 2016
Având în vedere prevederile art. 1 alin. (5) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 39/2009 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi PublicitateImobiliară şi unităţile sale subordonate şi a taxei de autorizare pentru persoanele care realizează lucrări de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările ulterioare, coroborat cu art. 15 alin. (3) dinRegulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012 , cu modificările ulterioare, directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. Art. 1. - (1) Se aprobă termenele pentru soluţionarea cererilor care au caobiect furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şiPublicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, conform listei prevăzute înanexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Pentru serviciile prestate de către oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, directorii acestora pot stabili, prin decizie, termene mai scurte decât cele prevăzute în anexă. (3) În cazul în care, printr -o singură cerere, sunt solicitate înscrieri succesive,cererea va fi soluţionată în termenul cel mai lung dintre termenele stabilitepentru serviciile solicitate. Dacă înscrierile succesive presupun şi intabulareadreptului de ipotecă convenţională, cererea se va soluţiona în termenul desoluţionare al ipotecii. Art. 2. - Termenele se calculează pe zile lucrătoare, ziua înregistrării cererii în registrul general de intrare şi ziua eliberării neintrând în calculul acestora. Art. 3. - (1) Cererile care fac obiectul înregistrării în registrul general deintrare pot fi soluţionate în regim de urgenţă, la solicitarea persoanei interesateşi cu achitarea unui tarif suplimentar. (2) Solicitarea soluţionării unei cereri în regim de urgenţă se poate face atât în momentul înregistrării acesteia în registrul general de intrare, cât şi ulterior, în baza dovezii achitării diferenţei de tarif. (3) Termenele pentru soluţionarea în regim de urgenţă sunt cele prevăzute în anexă şi se calculează de la data achitării tarifului de urgenţă. Dovadaachitării tarifului pentru soluţionarea unei cereri în regim de urgenţă seataşează la dosar de îndată. (4) In situaţia în care serviciul solicitat nu poate fi furnizat în termen dincauza lipsei unor documente necesare soluţionării cererii, termenul de soluţionare se va calcula de la data completării cu datele sau actele solicitate prin nota de completare a dosarului. Art. 4. - (1) Termenul pentru furnizarea serviciilor în regim normal este un termen fix. Eliberarea documentelor emise ca urmare a serviciilor solicitate înregim normal se face la împlinirea termenului. (2) Termenul pentru furnizarea serviciilor în regim de urgenţă este un termenmaximal. Eliberarea documentelor emise ca urmare a serviciilor solicitate în regim de urgenţă se poate face oricând în intervalul alocat soluţionării cererii. Art. 5. - Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage răspundereadisciplinară, civilă sau penală, după caz. Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, ParteaI, şi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016. Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Radu Codruţ Ştefănescu
Bucureşti, 16 decembrie 2015. Nr. 1.738.